<$BlogDateHeaderDate$>

Señoritos maleducados

Non me cae especialmente ben Evo Morales.

E non é por terlle medo a "marea de populismo que invade América Latina e que é un risco para a democracia" (Aznar dixit).

Hai pouco máis dun ano, Morales rompía no último momento un acordo co presidente Carlos Mesa sobre os hidrocarburos que era un paso histórico que ben podía axudar a Bolivia a saír do pozo no que está metida. O trauma foi de tal magnitude que Mesa tivo que dimitir, deixándolle a Evo Morales o camiño despexado para convertirse no primeiro presidente indíxena.

Con toda a cautela que debe marcar a distancia e o descoñecemento da realidade de Bolivia, aquel xesto pareceume máis motivado polas súas ansias de poder que pola preocupación polo seu pobo.

Sen embargo, provócame noxo a chulería e a prepotencia de moitos comentarios de tertulianos varios e columnas de opinión dende a victoria de Morales e, moi especialmente, dende a súa visita a España.
Hoxe mesmo encontrei estas, publicadas hai máis de mes e medio (sinto, pero estiven moi aislado e só agora volvo a vislumbrar novamente a luz do día...):


Alfonso Ussia en La Razón.

"Además de condonarle la deuda, a Evo Morales hay que comprarle otro jersey. No porque el actual sea feo, que lo es, sino por higiene. (...) A Evo Morales hay que enseñarle un poco de urbanidad y buenas maneras. Y sólo en el caso de que considere innegociable su derecho a usar ese jersey, sólo en ese caso, hay que regalarle una caja de desodorantes. Por el bien de Bolivia".

---

Jorge Berlanga en La Razón.

"Evo Morales ha venido a España con su jersey de lana gorda de indio cocalero y a uno le da la imagen de uno de esos niños pobres que enseñan en las postales de Unicef contándonos que se van a pasar la Navidad sin juguetes".

---

Antonio Burgos en ABC:

"Un jersey así no lo usan ni los primos de Farruquito cuando van con la furgona al mercadillo. Un jersey así lo dan las catequistas en sus caridades y se lo tiran a la cara. Un jersey así no lo hay ni en las pilas de chalecos a euro el pelotazo de las oportunidades de Carrefour. Y con un jersey así, este indígena, con dos co...caínas, ha visitado a las más altas instancias, sin que nadie le tosa en esta España donde hasta mi portero tiene un jefe de protocolo. Aquí, que hasta vestimos de frac de guardarropía a Pareja Obregón para que miremos quién baila, ¿no hay quien le preste urgentemente un trajecito oscuro en condiciones al indígena Morales? No, al tío le gusta provocar. Cuanto más impresentable venga con el chaleco, en plan Otegui o alcalde de Marinaleda (otros de su tribu), más dinero le suelta ZP sin consultar con el Parlamento y más empresas españolas expropia en Bolivia."

---

Esta é outra mostra da nada ofensiva liberdade de expresión occidental. ¿É por isto polo que a nosa "honorable civilización" levan máis de dous séculos loitando? ¿Polo que tantos deixan a súa vida cada ano? Lamentable....

PostMortem: Despois de ler isto, resulta aínda máis interesante ler a opinión que ten Antonio Burgos sobre os blogs.